Jak nejlépe oslovit vaše budoucí studenty?
Vaši aktuální i budoucí studenti patří k nejmladší generaci označované jako Z. Jde o osoby narozené mezi rokem 2000–2012 a jejich nejsilnější charakteristikou je aktivní využívání sociálních sítí – Facebooku, Instagramu, YouTube a TikToku.
Školáci jsou v onlinu víc než doma a na mobilním telefonu či tabletu tráví podle výzkumu společnosti Samsung 4 hodiny denně a víc. Nechejme na chvíli stranou tradiční komunikační kanály – weby a tiskoviny – protože právě na sociálních sítích se vám otevírá příležitost efektivně oslovit vaši cílovku. Médium už drží školáci v rukou, na vás je pouze doručit jim obsah.
Proč zvolit TikTok?
Přestože má pověst infantilního média pro děti, ve skutečnosti je TikTok velmi rozšířenou sociální sítí v Česku. Podle údajů reklamní platformy TikToku zde tráví čas až 1,9 milionu Čechů – převládá tady generace Z čítající asi 1 milion osob do 24 let. Čas zde ale tráví i věkové skupiny 35–44 let (192 tisíc osob) a 45–54 let (85 tisíc osob). A to není všechno. Počet uživatelů TikToku v Česku meziročně vzrostl o polovinu. Dá se tak očekávat, že čísla se budou v dalších měsících a letech rychle šplhat nahoru.
Levnější a efektivnější
Dalším benefitem TikToku je velká cenová výhodnost z hlediska placeného marketingu, zvláště ve srovnání s Facebookem či Instagramem. Algoritmus doručování obsahu uživatelům zde funguje trošku jinak než u Youtube nebo Instagramu – Tik Tok vyhodnocuje kolik času strávíte u každého videa a zda si rozkliknete profil uživatele. Poté vám začne doručovat takový typ videí, u kterých trávíte nejvíce času. Nezáleží proto tolik na vašem rozpočtu pro reklamu, jako na kreativitě. Zda video diváka zaujme, rozhodují většinou první dvě vteřiny, což je podobné jako u ostatních sociálních sítí.
Proto se vyplatí investovat víc energie do vtipného nápadu, který bude ladit s hodnotami a preferencemi vaší cílové skupiny. Takové video se pak šíří téměř zdarma rychlostí blesku. Obsah můžete podpořit i placenou reklamou, která je zde levnější a dá se dobře zacílit na věk, pohlaví i lokalitu.
Jaký obsah může škola na TikToku tvořit?
Ale jaký obsah na školní TikTok vlastně tvořit? A jak nabídnout dětem informace, zábavu a současně podpořit prestiž školy? Pro inspiraci mrkněte na americkou McCallie School, která tuto platformu ovládla perfektním způsobem. Dveře své školy otevřela dokořán a pravidelně publikuje obsah atraktivní pro stávající studenty i ty budoucí. Zvyšuje tak zájem o studium na škole a umožňuje zájemcům seznámit se s atmosférou školy.
Měsíčně byste na svém účtu měli vypublikovat alespoň 10 videí, která budou nabízet konzistentní obsah. V českém prostředí však TikTok většina škol nepoužívá, což je pro vás ideální možnost chopit se příležitosti jako jedni z prvních a využít prostor k vaší propagaci.
Jít do toho nebo ne?
Pokud je vaše škola aktivní i na dalších sociálních sítích (Facebook či Instagram) a máte pro správu nové sítě kapacitu, rozhodně neváhejte. Tik Tok pro vás může být skvělou příležitostí, jak oslovit generaci Z – a to včetně žáků na základních školách. Otevřete tak další kanál, kterým zvýšíte nejen povědomí o vaší škole, ale i poptávku po vašich studijních oborech.
Nemáte-li se správou sociálních sítí či tvorbou nebo střihem videí zkušenosti, můžete se obrátit na nás. Video tvorbě se věnujeme více než 10 let a během jedné návštěvy vaší školy můžeme natočit originální obsah na několik měsíců dopředu, který pak můžete sami či s naší pomocí pravidelně publikovat.
Zdroje: